Follow us

30 January 2010

Meronda-Ronda Di Gerbang Malam

Lepas habis 'dinner', kami telah pergi ke Gerbang Malam untuk melihat suasana malam yang pastinya riuh dan kecoh di sana. Gerbang Malam lebih kurang sama keadaannya dengan Down Town di Danau Kota tapi Gerbang Malam tidaklah sebesar Down Town.

Suatu ketika dulu aku pernah ke Gerbang Malam bersama Faizu (Peju) dan kami pernah terserempak dengan Waridi dan Am di sini. Malam tadi aku dan isteri telah terserempak dengan Emy (sepupu isteri) di sini. Aku memang mengenali Emy semenjak aku dan isteri masih belum berkahwin lagi.

Jadi, aku hanya melihat-lihat saja barangan yang dijualkan. Memang banyak yang menarik perhatian untuk dibeli tapi aku tak beli apa-apa pun. Cuma isteri aku saja yang beli beberapa barangan seperti jaket, sandal dan beberapa aksesori perempuan.

Tidak dinafikan memang barangan yang dijual agak murah dan banyak pilihan untuk memilih. Jika nak dibandingkan dengan harga barangan yang dijual di kompleks membeli-belah, harga barangan di Gerbang Malam adalah jauh lebih murah berlipat kali ganda.

Kepada mereka yang nak 'shopping' pakaian tu adalah dicadangkan supaya mencarinya di Gerbang Malam saja. Jadilah pengguna yang bijak berbelanja dan menguruskan perbelanjaan.

No comments:

Post a Comment