Follow us

11 August 2010

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

Salam Ramadhan diucapkan buat semua umat Muslimin & Muslimat di seantero dunia.

Di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak utk tahun 1431 Hijrah kepada umat Muhammad sama ada di dalam negara mahupun di luar negara. Semoga dengan kedatangan bulan yang mulia ini akan memberikan semangat yang lebih jitu dan padu dalam jiwa sanubari kita untuk melipatgandakan amalan baik dan ibadah kita ke hadrat Allah SWT.

Justeru itu, ayuhlah kita membersihkan hati kita dengan amalan-amalan maaruf yang dijanjikan Allah SWT. Sempena Ramadhan yang mulia ini, marilah kita kejar sebanyak mungkin pahala dan terapkan dalam jiwa semoga ianya menjadi amalan rutin kita seharian.

Berpuasalah kerana ia adalah tempoh untuk organ badan kita berehat dan ia juga boleh menyihatkan tubuh badan kita. Tiada amalan diet pemakanan yang lebih afdal melainkan berpuasa di siang hari pada bulan Ramadhan.

Bertarawikhlah kerana ia adalah bentuk senaman fizikal dan rohani yang paling baik. Tiada solat tarawikh dilakukan selain dari bulan Ramadhan. Janganlah dipersia-siakan peluang keemasan yang datang sebulan dalam setahun ini kerana ganjaraan yang dijanjikan Allah SWT sangatlah lumayan.

Selamat Menunaikan Rukun Islam Ke-3.

No comments:

Post a Comment